Friday 1 November 2013

Sarana Ibu Bapa dan Sarana Sekolah

Sarana Ibu Bapa merupakan suatu inisiatif kebangsaan bagi meningkatkan penglibatan ibu bapa dalam pembelajaran anak-anak di dalam dan di luar sekolah demi kecemerlangan masa hadapan negara yang tercinta.  Sarana Sekolah merupakan suatu inisiatif kebangsaan bagi meningkatkan penglibatan ibu bapa dan komuniti dengan sekolah demi kecemerlangan masa hadapan negara yang tercinta.

Satu inisiatif di bawah sarana adalah penubuhan Kumpulan Sokongan Ibu Bapa (KSIB) yang berperanan sebagai saluran kerjasama dan komunikasi untuk merapatkan hubungan di antara ibu bapa, murid dan sekolah. Melalui KISB lebih banyak interaksi, perkongsian dan percambahan ilmu dapat berlaku demi mewujudkan hubungan yang bermakna antara anda dan anak anda.  Melalui Bengkel Sarana Siri 1 yang telah dianjurkan baru-baru ini, kumpulan perintis KSIB telah ditubuhkan. Klik di SINI untuk melihat struktur KSIB SK Asyakirin. 

PIBG bersama pihak sekolah akan merangka pelbagai program bagi merapatkan hubungan ibu bapa dengan pihak sekolah disamping meningkatkan penglibatan aktif dan efektif dalam pembangunan akademik, kokurikulum, sahsiah dan kebajikan murid. Sila klik pada "link ini" untuk lebih memahami inisiatif Sarana dan bagaimana peranan sekolah dan sokongan ibu bapa untuk meningkatkan kemajuan murid.

Printfriendly