Thursday 17 October 2013

Kejohanan Sukan Tahunan Sekolah ke-7 (2013) SK Asyakirin

 

SK Asyakirin telah mengadakan Kejohanan Sukan Tahunan Sekolah ke-7 dari 2-4 Oktober 2013.  Majlis perasmian telah diadakan pada 3 Oktober 2013 dan disempurnakan oleh Yang diPertua PIBG, En. Johan bin Ismail. Pada majlis tersebut, anak murid turut bertanding dalam perbarisan rumah sukan dan lintas hormat pasukan beruniform. Juara perbarisan bagi kategori pasukan beruniform ialah Unit Tunas Puteri manakala Rumah Wira menjuarai kategori rumah sukan. Pengadil jemputan untuk menilai perbarisan adalah Cikgu Mohd Hilmi b Kassim (Kolej Vokasional) dan Cikgu Abd. Azim b Hussein (SK Labang, Sebauh).

Pelbagai acara sukan diadakan sepanjang tiga hari tersebut. Satu acara terbuka turut diadakan yang melibatkan penyertaan daripada para guru, ibu bapa, Insitut Kemahiran Mara, bekas pelajara Sk Asyakirin dan Komuniti 1 Malaysia Sebezau. 


Majlis Penutupan Sukan Tahunan Sekolah telah disempurnakan oleh En. Yusuf bin Haji Harbi, mewakili PPD Bintulu. Pada akhir kejohanan sukan tersebut, Pasukan Rumah Waja telah dipilih sebagai juara keseluruhan dan menerima Piala Pusingan. Olahragawan yang dipilih adalah Mohd Aiman Basri dan olahragawati terpilih adalah Sdri Masyitah bt. Kamal. PIBG mengucapkan tahniah kepada semua pemenang.

Tahniah diucapkan kepada Ahli Jawatankuasa Penganjur yang bertungkus lumus mengendali dan menjayakan acara sukan tahunan kali ini. Penghargaan turut diberikan kepada sumbangan yang diterima dari pelbagai pihak iaitu PIBG, 100 plus, Biport Bulkers Sdn. Bhd., Mercu Nilan Sdn. Bhd. dan Sim Swee Joo Sdn. Bhd.

Printfriendly